ABOER I FOKUS

DOUBLE X – en ekte Hollywoodstjerne

Ernæring & velvære

En kjent familie hjalp til med å øke bevisstheten om dette legendariske produktet - med fantastiske resultater. 

Vi har sett mange endringer siden 50-tallet. Kvinners rolle i familien og samfunnet har virkelig utviklet seg fra den forpliktede «husmoren» til et mer likeverdig nivå med sine mannlige kolleger og partnere. 

Høyprofilert tilslutning

Med dette i tankene kan vi derfor med kjærlighet se tilbake på noen av det innledende reklamematerialet, dessiminert på tvers av USA for et ledende Amway-produkt. I 1954 behøvde amerikanere som ikke kjente til NUTRIWAY™ DOUBLE X™ kosttilskudd bare å åpne det mest populære tidskriftet den gang, LIFE. I bladet poserte filmstjerneparet Alan Ladd og Sue Carol med sine barn, mens de anbefalte hver eneste familie å lese brosjyren FACTS. Annonsen stemmer overens med det tiårets holdninger, men hovedbudskapet er fortsatt relevant i dag - nemlig at vi streber etter å forsikre at «familien mottar hver eneste tilgjengelige fordel gjennom oppdagelsen av moderne næringsvitenskap». 

Tankevekkende fakta

Helsebevisste forbrukere som leste dette nasjonale tidskriftet ble invitert til å lære om vitaminer, mineraler og kosttilskudd helt enkelt ved å kontakte en Nutriway-distributør. Det var en form for genial markedsføring som førte til en økning av produktsalg med over 50 prosent fra året før. 

Den fremhevede FACTS-brosjyren åpnet amerikanernes øyne for ideen, og viktigheten av å ta kosttilskudd for å fylle tomrommene i ernæringen vår på grunn av dårlige matvaner, så vel som overdreven tilbereding av ingredienser som ødelegger noen av vitaminene og fytokjemikalier. Den publiserte helsepåstander relatert til vitamin A, kalsium og 15 andre vitaminer og mineraler som er kjent for å være essensielle for vårt velvære - og som ble oppdaget av Nutriway-grunnleggeren Carl F. Rehnborg og senere bekreftet av mattilsynet. 

Kontinuerlig arv og suksess

Carls entusiamse var smittsom, selv etter at han pensjonerte seg fra det offentlige livet. Han fortsatte å bære med seg en boks med DOUBLE X, som på bildet ovenfor til venstre! Han ga også spontane taler til hyggelige publikum om den viktige rollen planter har for menneskets helse. Sønnen hans, Sam Rehnborg, Ph.D., President og CEO av Nutriway, og hans kone Francesca fortsetter denne arven. Sam er på bildet ovenfor til høyre, i reklamebilder fra noen år siden.

Den eksakte formuleringen av DOUBLE X har blitt utviklet kontinuerlig over de siste 70 årene og er det perfekte kosttilskuddet for å hjelpe oss å komme igjennom fysisk krevende og stressende perioder i livet. Dette svært vellykkede produktet* har holdt sin plass i forkant av vitenskapen, men holder seg fortsatt til Carls originale visjon om å bringe en balanse til kostholdet ved å fylle ernæringshull med et daglig kosttilskudd som er rikt på plantematerialer.

* * Kilde: Euromonitor International Limited; salgsverdi i RSP-begrep; alle kanaler, 2016

Beslektet innhold

Ypperlige røtter

Ernæring & velvære

Mer

La oss feire!

Ernæring & velvære

Mer

Vi bruker informasjonskapsler for å gi deg en best mulig opplevelse på nettstedet vårt. Informasjonskapsler er filer som er lagret i nettleseren og brukes av de fleste websider til å hjelpe tilpasse Internett-opplevelsen.

Ved å fortsette å bruke websiden vårt uten å endre innstillingene, godtar du vår bruk av informasjonskapsler

Jeg forstår