Handlekurv (0) 0 Handlekurv

Din handlekurv er tom!

TAKK! DINE FAVORITTER HAR BLITT OVERFØRT TIL HANDLEKURVEN

Gå til handlekurv
ABOER I FOKUS
© Getty Images

En leder. Et team. En visjon.

Forretningsliv

Melodie Nakhle, den nye administrerende direktøren i Europa og det sørlige Afrika, og lederteamet hennes avduker planen de har lagt for Amway og snakker om vekst, strategi og fremtiden …

Karismatisk, engasjert og visjonær – dette er bare tre ord som kan brukes til å beskrive Melodie Nakhle, som tok over som ny administrerende direktør for Europa og det sørlige Afrika i begynnelsen av 2020. Melodie har lang fartstid i Amway, hun har jobbet i selskapet i over ti år i forskjellige stillinger. Hun er kjent for å bygge sterke merkevarer, overvinne utfordringer og være pådriver av bærekraftige forretningsløsninger.

En leder med en visjon

På spørsmålet om hva som inspirerer henne, svarer Melodie at hun lar seg inspirere av Amways potensial og selskapets engasjement i løsninger som hjelper folk til å leve bedre, sunnere liv. Et engasjement som hun gleder seg til å sette ut i livet ved å fremme ABO-lederskap, hjelpe nye ABOer til å oppnå suksess, tiltrekke og beholde kunder med bransjeledende produkter og legge til rette for at ABOer kan skape og engasjere seg i kundesamfunn som er bygget rundt delte interesser.

Dette er grunnlaget Melodie vil realisere selskapets A70-visjon på, en visjon som hun støtter fullt ut.

"Vi har allerede det som skal til"

Når hun beskriver veien til A70-visjonen, legger Melodie vekt på at alle elementer som kreves for å skape lønnsomme, bærekraftige forretninger, allerede eksisterer i markedene i Europa og det sørlige Afrika. Hun er laserfokusert på å legge alt til rette for at ABOer skal kunne skape og opprettholde et kundesamfunn, ved å hjelpe ABOer til å bygge sine egne virtuelle og fysiske fellesskap. Denne strategien skal underbygges av digitale verktøy, en forenklet handleopplevelse, produkter kundene bare må ha og bedre forretningsinnsikt. I tillegg satser Amway sterkt på langsiktige partnerskap med ABOer.

"Det vi brenner for – det som virkelig ansporer oss – er ABOers suksess. Vi vil at ABOer skal ha god økonomisk avkastning, vi vil at de skal ha solide, bærekraftige forretninger og vi vil at dette skal være en virksomhet som støtter mennesker som har behov for det og inspirerer dem og livene deres” sier hun.

For å realisere dette målet har Melodie fått med seg to eksperter fra Amway – Ruben Familia og Imran Zaman – på lederteamet sitt. Ruben, som trer inn i rollen som salgsdirektør for Europa og det sørlige Afrika, har tilbrakt de siste 18 årene i Amway og har i løpet av denne tiden levert økt effektivitet og ytelsesoptimalisering på flere områder. Imran Zaman er den nye digitale markedsdirektøren for Europa og det sørlige Afrika. Han startet i Amway i 1998 og har tidligere ledet viktige markeds- og digitale strategier for merkevarer, produkter og digital forvandling. Sammen utgjør de et formidabelt tilskudd til teamet, med spesielt fokus på realiseringen av Amways fantastiske potensial i Europa og det sørlige Afrika.

Fra visjon til realitet

I den neste fasen vil Melodie og lederteamet hennes iverksette strategien, samtidig som de setter løftet om å støtte ABOer hvert skritt på veien i sentrum. Endringene vil bli iverksatt i nært samarbeid med ABOer, og omfatter innføring av mer meningsfylte kompensasjonsmuligheter, nye produkter, kraftige verktøy til forretningsbygging og en moderne handleopplevelse. Mer spesifikt har teamet satt seg tre hovedmål for dette året:


1. Iverksettelse av Core Plus+

“Core Plus+ har høy prioritet akkurat nå, og handler om lønnsomhet, kunden og å sikre at det er balanse mellom forretningens bredde og dybde, slik at ABOene har solide forretninger og høyere rekvalifiseringsfrekvenser sammenlignet med året før,” forklarer Ruben. "Det er et svært omfattende program der vi setter ut i livet alt vi har lært – de beste av de beste – fra alle de vekstfremmende insentivene vi har brukt rundt om i verden. Så det spiller ingen rolle hvilken utviklingsfase forretningen din er i, med Core Plus+ mottar du støtten du trenger."

En viktig del av denne tilnærmingen er å støtte ABOer – både de som er nye og de mer erfarne – i å bli mer kundefokuserte og håndtere kundeopplevelsen og kunderelasjonene bedre, slik at de kan skape mer lønnsomme og bærekraftige forretninger.


2. Digital forvandling

"Digitale verktøy er en viktig forutsetning for at ABOer skal fortsette å ha suksess, ikke bare i dag men i fremtiden. Det er visse områder som gjelder for alle – blant annet muligheten til å handle, rekruttere, gi og få opplæring og drive forretningen og gruppen sin – som vi legger spesiell vekt på” forteller Imran.

En av måtene vi ønsker å realisere dette på er gjennom et nytt og moderne nettsted som kan gi både ABOer og kundene deres en meningsfylt og innovativ produktopplevelse, samtidig som det utruster ABOer med et omfattende sett med nyttige forretningsverktøy.


3. Fremme Amways kultur

“Stifterne våre, Rich og Jay, utviste et flott eksempel på veksttankegang, og ABO-lederne våre følger allerede dette eksempelet i forretningsdriften sin. De tilpasser kontinuerlig stilen sin på linje med metodene de bruker til å bygge opp forretningen, og jobber og utvikler seg fleksibelt for å ta høyde for alle behov", forteller Melodie.

"Her i Amway ønsker vi definitivt å utvikle virksomheten i samme retning og sette veksttankegangen i fokus, ved å støtte ABO-lederne våre og nye ABOer med utvalgte verktøy, arrangementer og muligheter. Vi vil legge til rette for at ABOer kan fortsette å hjelpe mennesker til å ta kontroll over egen helse og leve sunnere liv. Partnerskap er en svært viktig del av denne prosessen, og vi planlegger å skape mer engasjement blant ABOer med en rekke initiativer som hjelper lederne våre, og nye ABOer, til å vokse seg sterkere."

Ledelse i krisetider

Da COVID-19 rammet markedene våre, ble helse og sikkerhet omgående en topprioritet. Melodie beklager at hun ikke kunne møte ABO-lederne som planlagt, men hun tror bestemt at Amway-medarbeidere og ABOer har kommet nærmere hverandre i løpet av krisen, og at porteføljen er sterkere enn noen gang. “Produktene og løsningene våre handler i seg selv om velvære og om å bidra til at folk lever sikrere, bedre og sunnere liv,” sier hun. "Dette er noe som har kommet i forgrunnen i løpet av denne krisen – og dette er ikke noe vi tror vil endre seg betydelig i fremtiden."

Krisen har også fremskyndet visse digitale planer og gitt Melodie og lederteamet en mulighet til å tilrettelegge tiltak for ABOer på andre måter. "Vi har fremskyndet den digitale kapasiteten vår for å legge til rette for at medarbeidere og ABOer skal kunne kommunisere, samarbeide og jobbe hjemmefra, ved hjelp av forskjellige plattformer” forteller Imran. "Vi har også utviklet nyttig innhold om hvordan vi skal ta vare på oss selv og de vi er glade i, med hensyn til både velvære og immunforsvar."

Nå som alle er i ferd med å venne seg til den nye hverdagen, ser fremtiden lysere ut enn noen gang før. "Når du ser ABOenes gründerånd og innsatsevne, skjønner du fort at med riktig støtte fra selskapet” fortsetter Ruben,“ er det ingen ting som kan stoppe oss.”

Hvordan ser fremtiden ut?

"Jeg er overbevist om at vi kommer sterkere ut av det enn noen gang før på grunn av engasjementet fra medarbeiderne og partnerskapet mellom lederteamet, medarbeiderne og ABO-lederne,” sier Melodie. “Jeg er veldig optimistisk når det gjelder fremtiden vår.”

Beslektet innhold

© iStockphoto

Hvordan rekruttere og introdusere nye ABOer til Amway mens du praktiserer sosial distansering.

Forretningsliv

Mer
© Stocksy

Hurtiginnføring i bruk av digitale forretningsverktøy

Forretningsliv

Mer

Vi bruker informasjonskapsler for å gi deg en best mulig opplevelse på nettstedet vårt. Informasjonskapsler er filer som er lagret i nettleseren og brukes av de fleste websider til å hjelpe tilpasse Internett-opplevelsen.

Ved å fortsette å bruke websiden vårt uten å endre innstillingene, godtar du vår bruk av informasjonskapsler

Jeg forstår